آماده باش تمامی بیمارستان‌های استان تهران برای مقابله با اومیکرون

سلامت نیوز

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استان تهران، اظهار کرد: در آمار اعلامی کشور، با شتاب قابل توجهی شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری هستیم و نشان داد اومیکرون مانند سایر سویه‌ها از وخامت لازم برخوردار است. 

وی گفت: در مقابله با اومیکرون نباید ساده انگاری کنیم و تجربه تلخ جهانی نشان می دهد که این سویه هم می‌تواند سیستم بهداشت و درمان را به چالش بکشد.

زالی تصریح کرد: میزان آماده باش همکاران ما در استان تهران افزایش یافته است، مصوبات جلسات را به ۱۰۸ رئیس بیمارستان اعلام کردیم و شاید مصوبات سختگیرانه تری را اعمال کنیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران ادامه داد: گسترش بستری کودکان در بیمارستان‌های اطفال و عمومی رشد یافته است و روسای دانشگاه‌ این موضوع را در دستور کار قرار دادند تا اقدامات لازم درنظر گرفته شود، میزان ابتلای نوزادان شیرخوار نیز افزایش داشته که باید والدین توجه ویژه‌ای داشته باشند و اگر علائمی مانند تب و... را در فرزندشان ملاحظه کردند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی گفت: پوشش دوز یادآور واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت بوده و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در تهران دوز سوم را دریافت کردند و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تهران دوز اول را دریافت کردند و باید این افراد را ترغیب کنیم تا دوز سوم را دریافت کنند.

زالی ادامه داد: در ۱۰ روز اخیر روز مردم استان تهران اقبال خوبی نسبت به تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون نشان دادند دیروز ۱۱ هزار واکسن ترزیق شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: کلیه مراکز تجمیعی نه تنها نباید تعطیل شوند بلکه باید مشارکت آن‌ها افزایش یابد، پیشنهاد بنده این است که جزو مصوبات امروز باشد تا این مراکز تا دو هفته آینده فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره اشاره اینکه سبد واکسن ما متنوع است، گفت: پاستوکووک، اسپایکوژن، سینوفارم، برکت، آسترازنکا برای دوز سوم در دسترس است و طی هفته آتی واکسن های داخلی دیگری به سبد اضافه خواهند شد.

زالی تصریح کرد: درخواست مطالبه عمومی این است که ماسک رایگان، افزایش واگن مترو، افزایش اتوبوس‌های عمومی و ... است اگر بخواهیم اقدامات ریشه‌ای در مترو انجام دهیم باید ظرفیت مترو افزایش یابد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران خاطرنشان کرد: میزان تجمعات باید به حداقل برسد و تمامی دستگاه‌ها باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند.