ممکنه واکسن به عنوان قرص مصرف بشه؟

 

 

Woman taking a pill

 

در حال حاضر، حفاظت از COVID۱۹ از طریق تزریق انجام می‌شود. اما در آینده، این واکسن‌ها ممکن است از inhalers یا حتی قرص تامین شوند.

 

در یک آزمایشگاه سفید و زیبا در روستای Medicon، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های علمی سوئد، شیمیدان Ingemo Andersson یک دستگاه تنفسی نازک و پلاستیکی و نصف سایز یک قوطی کبریت را نگه می‌دارد.

 

تیم او امیدوار است که این محصول کوچک می‌تواند نقش بزرگی در مبارزه جهانی علیه coronavirus ایفا کند که به مردم اجازه می‌دهد تا پودر از واکسن‌های آینده را در خانه بگیرند.

 

جان Waborg، مدیر عامل شرکت که معمولا inhalers را برای بیماران مبتلا به آسم می‌سازد می‌گوید: " تولید آسان است و تولید آن واقعا ارزان است."

 

Iconovo

 

" فقط یک تکه پلاستیکی کوچک بردارید و سپس یک نیکوتین تنفسی فعال شد و شما فقط آن را در دهان خود بگذارید، نفس عمیق بکشید و تنفس کنید."

 

این شرکت، Iconovo، با یک پروژه تحقیقاتی immunology در استکهلم، ISR، که یک واکسن پودر خشک را در برابر COVID۱۹ ایجاد کرده‌است، هم‌کاری می‌کند.

 

آلوئه ورا از پروتئین‌های مصنوعی تولید شده تولید می‌کند (بر خلاف فایزر، moderna و Astra Zeneca که از RNA یا DNA آن کد برای این پروتیین‌ها استفاده می‌کنند)و می‌توانند در برابر دماهای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد مقاومت کنند.

 

این یک مقایسه اساسی با شرایط مورد نیاز برای ذخیره واکسن‌های موجود در دسترس است که توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده‌است، که همگی در فرم مایع هستند.

 

آن‌ها باید در دمای پایین تا ۷۰ درجه سانتی گراد نگهداری شوند، قبل از اینکه به یخچال منتقل شوند، یا آن‌ها اثربخشی - شناخته‌شده به عنوان "زنجیره سرد" را از دست بدهند.

 

Ola Winquist، یک استاد دانشگاه ISR در موسسه Karolinska، یکی از دانشگاه‌های پزشکی پیشتاز سوئد، می‌گوید: " تغییر دهنده بازی این است که شما می‌توانید واکسن [ پودر ] را به راحتی بدون زنجیره خونسرد پخش کنید و بدون نیاز به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اداره می‌شود."

 

غذاهای خشک 

این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش vaccines خود بر روی نسخه‌های بتا (آفریقای جنوبی)و Alpha (UK)انواع COVID۱۹ است.

 

این باور بر این باور است که با سرعت بخشیدن به واکسن vaccine در آفریقا که در حال حاضر هیچ تولید کنندگان واکسن فلج‌اطفال وجود ندارد و آب و هوای گرم و تامین منابع محدود برق به چالش‌های عمده‌ای دست یافته‌اند که پیش از منقضی شدن واکسن آن منجر به چالش‌های عمده‌ای شده‌است.

 

هنوز راهی وجود دارد که قبل از آزمایش‌ها، پتانسیل کامل واکسن خشک و خشک ISR را نشان دهد، از جمله این که آیا می‌تواند همان سطح حفاظت را به عنوان لیست فعلی واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی ارائه دهد.

 

تا کنون، تنها روی موش‌ها آزمایش شده‌است، اگرچه ISR و Iconovo بودجه کافی برای شروع مطالعات درباره انسان‌ها در عرض دو ماه آینده را به دست آورده‌اند.

 

Stefan

 

اما پیش از این در جامعه پزشکی خوش بینی وجود دارد که اگر به واکسن مانند این یکی موفق شود، ممکن است انقلابی در واکنش جهانی به بیماری همه‌گیر جهانی انقلابی ایجاد کنند و هم چنین راحت‌تر کردن و توزیع واکسن برای بیماری‌های دیگر را تسهیل کنند.

 

استفان Swartling پترسون، رئیس بهداشت جهانی یونیسف از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، اکنون پروفسور انتقال جهانی برای سلامت در Karolinska است، می‌گوید: " این واقعا فرصت‌هایی برای دسترسی به مناطق دشوار و شاید نجات دادن مردم با جعبه‌های خنک بر روی دوچرخه و شترها وجود دارد."

 

او تاثیر بالقوه آن‌ها را با غذاهای خشک و خشک مقایسه می‌کند که برای رفتن به انواع محل‌های خنده‌دار که از دسترس برق هستند "، چه برای استفاده توسط پرسنل پزشکی و چه به راحتی کمپ ماجراجو.

 

در حالی که شرکت‌های سراسر دنیا در حال تحقیق در مورد این واکسن‌ها هستند، Swartling پترسون به نقطه شروع دیگری با "فن‌آوری امیدوار کننده" اشاره می‌کند که تنها ۱۰ دقیقه راه رفتن از Iconovo را نشان می‌دهد.

 

Ziccum در حال آزمایش یک تکنولوژی طراحی‌شده برای تولید واکسن‌های مایع موجود یا آتی در آینده است که اثربخشی آن‌ها را محدود نمی‌کند.

 

راه‌اندازی چنین "پر کردن و پایان" در کشورهای در حال توسعه را آسان‌تر می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مراحل نهایی تولید واکسن در خاک وطن را تکمیل کنند.

 

پودر واکسن با محلول آب استریل قبل از ایمن‌سازی مخلوط می‌شود و سپس با تزریق شیشه و سوزن تزریق می‌شود.

 

با این حال، این فن‌آوری "برای انواع دیگر مدیریت" از اسپری‌های آب‌نمک برای قرص "باز می‌شود، می‌گوید که مدیر عامل این تکنولوژی" گوران Conradsson " می‌گوید.

 

" به تحقیقات و توسعه زیادی برای آن نیاز دارد. اما در اصل، بله."

 

جایگزین Greener

جانسن که در ماه گذشته واکسن Covid single را برای استفاده در انگلستان از سوی تنظیم‌کننده دارو تایید کرد، در حال حاضر مشغول کار بر روی یک پروژه آزمایشی است که برای تجزیه و تحلیل قابلیت‌های مربوط به خشک کردن هوا طراحی شده‌است.

 

این غول داروسازی در صورتی که این موضوع به coronavirus یا بیماری‌های عفونی دیگر مرتبط باشد، می‌گوید که این تحقیق بخشی از تمرکز عمیق بر روی "کاوش کردن فن‌آوری جدید" است که پتانسیل کاهش توزیع، مدیریت و سازگاری واکسن‌های آینده را دارد.

 

فن‌آوری‌های Powder همچنین می‌توانند به کسانی که از سوزن می‌ترسند کمک کنند و یک جایگزین "سبزتر" برای واکسن‌های مایع ارائه دهند، با قطع برق مورد نیاز برای تولید یخچال و فریزر معمولا برای ذخیره‌سازی شیشه‌های واکسن استفاده می‌شوند.

 

Goran

 

گوران Conradsson

 این می‌تواند به پوشش واکسن جهانی کمک کند.

 

آقای Conradsson می‌گوید: " هیچ‌کس در امان نیست مگر اینکه همه در امان باشند. شما هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر شما هنوز هم دارید در بخشی از دنیا به این سو و آن سو می‌روید."

 

اینگرید kromann، یک سخنگوی ائتلاف برای نوآوری در آمادگی Epidemic (Cepi)، یک سازمان غیر انتفاعی جهانی که برای تسریع توسعه واکسن‌ها تلاش می‌کند، موافق است: " ما باید قادر به واکسینه کردن مردم در همه زمینه‌ها برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر و همه‌گیر در سطح جهان باشیم."

 

او محتاط است و می‌گوید که واکسن‌های مبتنی بر پودر هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و هنوز کاره‌ای زیادی برای انجام دادن وجود دارد "، به عنوان مثال، فرآیند تولید را ساده و ساده می‌کند.

 

" اما اگر موفق باشد، می‌تواند به دسترسی بهتر به واکسن‌ها، ضایعات کم‌تر و هزینه‌های کم‌تر برنامه‌های واکسیناسیون کمک کند."