علائم سویه جدید کرونا چیست؟

 

در بریتانیا که عفونت‌های ناشی از زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 ویروس کرونا رایج است، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، سرفه‌های مداوم و خستگی به عنوان رایج‌ترین علائم گزارش شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آخرین داده‌های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که از دوم جولای ۵۴ درصد موارد ابتلا به بیماری کووید -۱۹ مربوط به زیرسویه BA.5 است؛ در حالی که ۱۷ درصد مبتلایان درگیر زیرسویه BA.4 شده‌اند. متخصصان معتقدند افرادی که دارای عفونت BA.2 هستند، ممکن است در برابر آخرین زیرسویه‌های ویروس کرونا محافظت شوند.

هنوز هیچ مدرک روشنی وجود ندارد که نشان دهد زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 باعث بروز نوع شدید بیماری و افزایش خطر مرگ‌ومیر می‌شود. نتایج پژوهش‌های انجام شده حاکی از این است که زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 چهار برابر بیشتر از BA.2 در برابر آنتی‌بادی‌های حاصل از واکسن مقاوم هستند.

در بریتانیا که عفونت‌های ناشی از زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 ویروس کرونا رایج است، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، سرفه‌های مداوم و خستگی به عنوان رایج‌ترین علائم گزارش شده است. کمتر از یک سوم افراد مورد بررسی دچار تب شده بودند، در حالی که این نشانه در زمان شیوع زیرسویه BA.2 رایج است. بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به سویه‌های جدید تزریق واکسن است. در صورتی که افراد بیشتری به صورت کامل واکسینه شوند، فرصت انتشار و جهش ویروس کاهش پیدا می‌کند. 

ایمنا